20 Σεπτεμβρίου 2009

Μάνη, με αφορμή το βάλσαμο

Eτούτο το τοπίο είναι σκληρό σαν τη σιωπή,
σφίγγει στον κόρφο του τα πυρωμένα του λιθάρια,
σφίγγει στο φως τις ορφανές ελιές του και τ' αμπέλια του,
σφίγγει τα δόντια. Δεν υπάρχει νερό. Mονάχα φως.

Γιάννης Ρίτσος, Ρωμιοσύνη από τα Ποιήματα B΄, Kέδρος 1961









Αυτός ο τόπος σε διδάσκει την ευγνωμοσύνη. Αν δε νοιώσεις τη μυρωδιά από το ζεστό χώμα, τη ζέστη της πέτρας στα πέλματα, τον ήλιο αυτό να σε καταπίνει, δεν θα μπορέσεις να αισθανθείς την αγαλλίαση της δροσερής θάλασσας, δεν θα μπορέσεις να εκτιμήσεις τη σκιά της ελιάς, τη στυφή γλυκύτητα του φραγκόσυκου.

Amazing photos by heart, the lovely & generous.

Βουαλά, το πράσινο χρυσάφι,


το αγκαθωτό σύμβολο..


και το αναπάντεχο λουλούδι!




Θάλασσα,

..πέτρα και θάλασσα.




Όταν η πέτρα αποφασίζει να ανθίσει..






Στη Μάνη λοιπόν που λέτε, βασιλιάς είναι ο Ταΰγετος.


Ξεκινώντας από τα χωριά της Σπάρτης κι ανηφορίζοντας τον Ταΰγετο, είχα ευχάριστες συναντήσεις,


..αλλά βρήκα και τον πολυπόθητο θησαυρό που έψαχνα. Μια θάλασσα βαλσαμόχορτο!


Σε απόσταση πενήντα χιλιομέτρων και μετά από το μοναστήρι της Παναγιάς της Γιάτρισσας, βρίσκεται το ελατόδασος της Βασιλικής.




Εδώ το βαλσαμόχορτο είναι king size!


Όπως ήτο αναμενόμενο, μάζεψα αρκετό. Εννοείται. Παρατήρησα όμως πως το βοτανάκι αυτό γρήγορα μαραίνεται κι αποξηραίνεται. Για να μην αποδυναμωθούν τα ενεργά συστατικά, την ίδια μέρα της συλλογής του βοτάνου, έσπευσα να προμηθευτώ (τι άλλο;) ελαιόλαδο ΒΙΟ, ξύδι για να “απολυμάνω” τα άνθη και ένα τεράααστιο γυάλινο μπουκάλι. Καθώς ήμουν εκτός έδρας, φρόντισα κυρίως να καλύψω τα άνθη με ελαιόλαδο. Δεν ήταν και λίγη δουλειά πάντως..

Επιστρέφοντας (φευ!) στο σπίτι, έφτιαξα βαλσαμόλαδο όχι με τη μέθοδο του ήλιου, αλλά με τη θερμή μέθοδο του υδρόλουτρου. Χρειάστηκε να βάλω ένα μπουκάλι ελαιόλαδο ΒΙΟ επιπλέον και άφησα το μίγμα σε χαμηλή φωτιά για δύο ώρες. Τέλος, πέρασα το κατακόκκινο λαδάκι από μουσελίνα και πρόσθεσα 2 κ.γ. βιταμίνη Ε για να το προστατεύσω από την οξείδωση. Να σημειώσω εδώ πως η απώλεια λαδιού είναι αξιοσημείωτη.

Δεν είναι λικεράκι, βαλσαμόλαδο είναι :)



Κι αφού δεν έχω τη στιγμή αυτή κάτι τις μανιάτικο να σας προσφέρω ~έχω όμως στα σκαριά μανιάτικο traditional κέρασμα, αναμείνατε πλιζ~ τσιμπήστε αν θέτε ένα ώριμο φραγκόσυκο!




Finally και κοινοτυπώντας βαρέως, να πω “να, τώρα το καλοκαίρι πέρασε και εμείς πίσω στα ίδια...” Κάνω προσπάθεια, κλείνω τα μάτια να θυμηθώ την παγωμένη ευχαρίστηση της Λακωνικής θάλασσας κι αυτές τις σκληρές συγκλονιστικές πέτρες. Στιγμές ζούμε μόνο, στιγμές, σκόνη στον άνεμο..

44 σχόλια:

  1. φωτό μαγευτικές
    πως άλλωστε να μην είναι ,αφού ο τόπος αυτός είναι τόσο "δωρικός" και υπέροχος...
    και για μένα αγαπημένος προορισμός
    έκσταση στις ανηφοριές του Μυστρά
    σαν από παραμύθι βγαλμένες εικόνες και χρώματα

    με αυτό το ποστ, πιο εύκολα με κάνετε να "προχωρήσω" σε αυτά τα "ίδια"

    καλή μας χρονιά χαρτ,κουήν και μπλογκ ολάκερο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ω! Τι ωραία μέρη! Και βρήκες και το βοτάνι που λατρεύεις και ποθείς και το χαιρόμαστε κι εμείς μαζί! ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπέρα και καλό φθινόπωρο. Φαντάζομαι πώς η προσαρμογή μετά την όμορφη Μάνη, είναι κάπως δύσκολη. Για όλους μας άλλωστε ο Σεπτέμβριος είναι κάπως δύσκολος μήνας. `Eχω λίγο μπερδευτεί. Αυτό που λένε βάλσαμο στη Σάμο είναι κάπως διαφορετικό απ' αυτό της φωτογραφίας. `Εχει πολύ μικρά κίτρινα λουλουδάκια . Είναι άραγε παραλλαγή ή έχω κάνει λάθος. Πάντως το λάδι του βγήκε κόκκινο. Το ξύδι στα λουλούδια μήπως είναι λίγο υπερβολικό; Μήπως καταστρέφει κάποιες ουσίες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα και από μένα. Μετά από ένα λίαν χαλαρωτικό 3ήμερο στην Καλαμάτα με εκδρομικές εξορμήσεις στην Αρεόπολη το post σας έρχεται και δένει ως φυσική συνέχεια!:)

    Αν δεν λάβατε το email μου μήπως να σας το ξαναέστελνα από το email του γραφείου ? Το yahoo μου παρουσιάζει προβλήματα για κάποιο λόγο τελευταία...

    Την cold cream δεν την έφτιαξα ακόμα, μου λείπουν τα αιθέρια τα οποία έχω παραγγείλει. Λεβάντα και γερμανικό χαμομήλι, πώς σας φαίνονται?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΒΆΛΣΑΜΟ ΤΑ ΛΟΓΆΚΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΦΩΤΌ ΣΟΥ ΜΟΡΓΚΆΝΑ ΜΟΥ!
    Εχω εχω ...μπόλικο απ αυτό πάντα στο σπίτι.Ειχα μάθει απ την γιαγιούλα μου τις χρήσεις και την αξία του!
    φιλάκι και φθινοπωρινή αγκαλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. τι καλά που μας τα λέτε και μας ματαξαναταξιδεύετε εκεί από όπου δε θέλουμε να φεύγουμε:) Πετύχατε και φραγκόσυκα τυχερούλα:) Θέλω χυμό φραγκόσυκο, τώρα! Γελάω που συνδυάζετε διακοπές με βοτανοκαθήκοντα (ακούτε σαντιγύ, να πώς αποκτώνται οι βασιλικοί τίτλοι:) Περιμένουμε και το κέρασμα, μη ξεχνιώμαστε:ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Περασες απο τον τόπο μου και χαίρομαι που σου άρεσε και μαζεψες και βότανα. Εχει αρκετά κυρίως στη Μάνη. Οταν ξαναέλθεις να μου το πεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μάγισσα,πολύ όμορφο post δύο σε ένα,ξενάγηση και λαδάκι.
    Όμορφος τόπος η Μάνη,τραχύς με λιτή αρχοντιά.Τα χωριά από τη Λακωνία έχω επισκευτεί κάποια χρόνια πριν.
    Βαλσαμάκι μάζεψα,αλλά το ξέρανα πρώτα και τώρα λέω να το φτιάξω-την επόμενη χρονιά θα το κάνω έτσι.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. σαντιγύ

    μα δεν είναι τόπος συγκλονιστικός;
    καλό φθινόπωρο αφράτη :)

    kiki σας άρεσε; το λαδάκι καλό;

    ΙΖΑ καλό φθινόπωρο.
    Το βάλσαμο της φωτό, ιδιαίτερα της τελευταίας είναι εξτρα λαρτζ. Και αυτό γιατί το βρηκα σε σκιερό δασος με υγρασία. Το ίδιο ακριβώς μέγεθος βρήκα φέτος και στο Πήλιο.
    Ανηφορίζοντας όμως τα χωριά του Ταϋγετου, όπου ο ήλιος είναι δυνατός, το βάλσαμο που βρηκα ήταν πολύ πιο...συρρικνωμένο, μικρότερο λόγω της έλλειψης υγρασίας. Μάλλον για το ίδιο πράγμα μιλάμε.
    Οχι, το ξίδι δεν καταστρέφει τίποτα, πολλές φορές χρησιμοποιειται σαν μέσο εκχύλισης.


    Tipsycake
    καλησπέρα, καλώς την. Αερόπολη ε;...
    Στείλτε μου ξανά μέηλ πλιζ..
    Η επιλογή των αιθέριων είναι πολύ καλή.
    Το χαμομήλι ειναι αρκετα ακριβό για πρώτη εμπειρία. Εφόσον όμως σας πετύχει, ναι να τα βάλετε.

    faraona κόρη βασιλική, επιστρέψατε στην μπλογκοκοινότητα;
    καλό φθινόπωρο!

    heart
    είδατε τι καλά που τα λέω;-)
    Τα φραγκόσυκα τα πέτυχα προψέ στο σούπερ μάρκετ!
    Το κέρασμα θα έρθει οσονούπω, καλά μιλάμε τέλειο βγήκε..

    kokorakia
    είστε τυχερή που έχετε τέτοιο τόπο!
    Την επομένη, θα ενημερώσω εγκαίρως :)

    eleni
    Ναι, πολύ όμορφος τόπος.
    Διαβάζω πως όσο πιο φρέσκο είναι το συγκεκριμένο βότανο, τόσο πιο καλό το εκχύλισμα.
    Είμαι σίγουρη πως στα μέρη σου θα έχει ενα σωρό.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. αμ τι Χαρτ μου...σαν κι εμάς?
    που πάμε και λιώνουμε σαν ναυάγια να πούμε στη παραλία ωωωρες και σηκωνόμαστε σαν υπνωτισμένες ακολουθώντας τις μυρωδιές της ταβέρνας και μέχρι να φτάσουμε βλέπουμε να χορεύουν μπροστά μας γαλέοι-σκορδαλιές και βλήτα-καλαμαράκια?
    όχι πες μου
    είμαστε άνθρωποι εμείς για προκοπή?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. α, δε σας είπα, είχε ωραιότατο ψαράκι παντού, και φοβερή ψαρόσουπα, και μπαρμπουνάκια μέγκλα και κάτι φαγκριά (το φα-γκρι, του φα-γκριού;)
    νααααααααα, με το συμπάθειο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. έλα Παναγία μου και Χριστέ μου .... τούτο δω είναι το βαλσαμόχορτο????
    μια θάλασσα βαλσαμόχορτο είδα την προηγούμενη Κυριακή στα δικά μας βουνά ....ένα χαμηλός θάμνος με αγκάθια και κατακίτρινα λουλουδάκια νεσπα???
    ωωωω απάντησε μου πλιζ πλιζ διότι αν είναι αυτό με το που φεύγω από την δουλειά θα πάρω τα βουνά (που θα πρεπε να τα χω παρει εδώ και καιρό ...αλλα τέλος πάντων ....)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. από τον ενθουσιασμό μου ε-ξεχασα να σχολιάσω την άγρια ομορφιά της Λακωνίας!
    φαντάζομαι ότι το ελαιόλαδο ήτο λακωνίας ?
    ξανα-ζήλεψα (πολύ ζηλιάρα έχω γίνει τον τελευταίο καιρό) να είμαστε τόσο κοντά στην λακωνία και να χω να πάω τόσα χρόνια ...και έχω και φίλους και καλούς συναδέλφους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αλό αγαπητή και καλό φθινόπωρο!
    Ποτέ δεν συγκράτησα αν η ονομασία είναι Αερό- ή Αρεόπολη...όπως και να προφέρεται πάντως είναι υπέροχη! (Σαν το προφιτερόλ του Γιώργου Κωνσταντίνου ένα πράγμα! :)))

    Σας ξαναέστειλα email, από του γραφείου αυτή την φορά, μιας και το προηγούμενο το έλαβε με επιτυχία το υπερπέραν.

    Χαιρετισμοί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Το λαδάκι είναι σίγουρα καλό. Εγώ όμως δεν προκάνω να κάνω ούτε σαπούνια από τότε...Αχ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. να μαι κι εγω!και καλο χειμωνα μον σερι αν κι εγω για καθαρα υποκειμενικους λογους ειμαι κολλημενη με την Αρκαδια που ειναι ερωτας αγιατρευτος φορ μι.Μια Μονεμβασια τη χτυπησα στο παρελθον δε λεω και το συγλινο το τιμω δεοντως αλλα...αχ Καστρι μου μαγεμενο!Κυνουριας ειναι αυτο...και λεω να τραβηξω κατα το δασος γιατι ειναι ο ερμης αναδρομος κι εγω μια γνησια ξανθη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. sorry μαγισσουλα αλλα θα σκασω αν δεν το πω....βαλε το τραγουδι στην εκτελεση των ΚΑΝΣΑΣ γιατι χαροπαλευει ο κυριουλης που το εγραψε μετα το εγκεφαλικο που τον βρηκε,ναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ναι σαντιγύ, απέκρυψα τις hot details

    ================================

    Μινωίτισσα,

    Οοοοχι, δεν έχει καθόλου μα καθόλου αγκάθια..
    Εννοείται, μανιάτικο ελαιολάδο και πάσης Ελλάδος, λένε δε ότι το Μεσσηνιακό είναι έτι καλύτερο, εμένα μου αρέσουν τα πάντα όλα!

    ===============================

    Tipsy

    καλό φθινόπωρο και σε σας :)

    Έχετε δίκιο, αναφέρεται και με τα 2 ονόματα, λένε όμως ότι το σωστό είναι το Αρεόπολη (πόλη του Άρεως)
    και όντως είναι κατά τι καλύτερη από το προφιτερόλ.
    Στο μέηλ απήντησα ήδη.

    =============================
    kiki, γιατί προκάνω εγώ;

    ==============================
    Ευα darling, I love Κυνουρία too, άσχετο, πήγα και στο Λεωνίδιο που είχα καιρό να πάω, ομόρφυνε πολύ ή μου φάνηκε;

    Ναι ντίαρ, θα το βάλω το βραδάκι αφού μου το ζητάς εσύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Σας έχω πει? Εκτός από την κλίση σας στην αρωματομαγειρική μου αρέσει και η ιστορική πλευρά που παραθέτετε πάντα! - Έχω ξεκινήσει να διαβάζω παλιότερες συνταγές και posts σας.

    Ευχαριστώ, κατατοπιστικότατη! Σας έκανα reply

    Το ΣΚ θα επιχειρήσω την cold cream...θα σας ενημερώσω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. υπεροχες οι φωτογραφιες και η μανη κουκλα!

    χαθηκαμε, μου ελειψες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αυτές οι πέτρες και το αεράκι και η θάλασσα που περνά πάνω τους και οι αναπνοές από τα φυτά που σμίγουν με τις δικές μας ανάσες, αυτό είναι ζωή. Να είσαι καλά. Με συγκίνησες. Νομίζω κιόλα ότι είδα βαλσαμόχορτο σε ένα χωράφι προχθές και ρωτούσα τι είναι, αλλά ήταν τόσο ταπεινό που δεν το ήξερε κανείς. Τι σύμπτωση να μου λύσεις την απορία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. ....και ενημερώνω ότι πέτυχε!!:)
    Για αρχή είπα να κάνω ινταρέ στα αιθέρια και έβαλα μόνο λεβάντα, ακολουθώντας την συμβουλή σας. Η επομενη θα περιέχει και χαμομήλι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. akamatra merci :)

    =====================

    Σταυρούλα, χαίρομαι που σου άρεσε.

    Ναι, το βαλσαμόχορτο το βρίσκεις συχνά σε χωράφια (αν έχει την τύχη να τα διαβαίνεις:)


    ==========================

    Tipsy,
    πολύ χαίρομαι που σας πέτυχε, ίσως η επόμενη να είναι και με emulsifying wax..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Όπως και δήποτε Μάγισσά μου!
    Έχω μια σχετική απορία. Σε πολλές συνταγές σας χρησιμοποιείτε κερί μέλισσας. Θα ήθελα να το αντικαταστήσω με emulsifying wax (που μόλις παρέλαβα), αλλά δεν ξέρω πόσο να βάλω....Να χρησιμοποιήσω την ίδια ποσότητα με το κερί?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. tipsy,
    δείτε τις αναλογίες στην κρεμα χαμομήλι

    http://beautyelixirs.blogspot.com/2008/06/blog-post.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Σαφέστατες οι αναλογίες, merci!
    Έχω στα χέρια μου 1 κιλό φυτικού ewax (η ελάχιστη ποσότητα που πουλούσαν στον Ρουμπουλάκη) και λέω να παραγγείλω και λίγο από το αγγλικό site - αυτό που αρχικά είχε consultants μέσα :) - για να κάνω σύγκριση. Είδα ότι και εκεί έχει κάποιο που είναι φυτικής προέλευσης..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ομορφιές ντίαρεστ, πολλές ομορφιές..
    Ούτε σπαθόχορτο φέτος δεν μάζεψα, μόνο αγόρασα ένα κακομούτσουνο από βοτανάδικο...Θα τολμήσω να κάνω λίγο λαδάκι καποια στιγμή που θα μπορώ - :) -
    για να δω ποιά στιγμή θα είναι αυτή :))))
    Αναπολώ και τις περσινες ματζουνιές με τα ρόδια...
    Μου λείψανε πολύ οι ματζουνιές, το ομολογώ, ίσως να καταφέρω κάτι γρήγορο, ίσως όχι ακόμα...

    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. tipsy,
    1 kg emulsifying?
    μπροστά σας απλώνεται φιλόδοξο το μέλλον!

    ====================
    mamma σας φιλώ


    =====================

    Ισιδώρα, κόρη λαρτζ πληθωρική,
    εσεις μας λείψατε τα μάλλα.

    Σας περιμένουμε πως και πως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Θα σκίσω τα νερά της φιλοδοξίας με όχημα την βάρκα της ελπίδας! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Καλημέρα κυρίες ή δεσποινίδες του site.
    Λέγομαι Σταμάτης είμαι από το Ξυλόκαστρο Κορινθίας και βρίσκω το site σας πολύ ενδιαφέρων.
    Μάλιστα άρχισα να πειραματίζομαι με την κατασκευή σαπουνιών όπου και έχω μεγάλη (προσωπική άποψη) επιτυχία, λόγω των εύκολων οδηγιών σας.
    Θέλω να ζητήσω την συμβουλή και βοηθειά σας στο εξής προβλημά μου.
    Εργάζομαι εδώ και 19 χρόνια από τα 24 μου σε κρουαζερόπλοια του εξωτερικού με επιβάτες πάνω από 2.000 άτομα και πλήρωμα γύρω στα 1000 άτομα.
    Constellation από την εταιρεία Celebrity Cruise είναι το καράβι που βρίσκομαι εργαζόμενος τώρα.
    Για να λύσει η εταιρεία το όποιο πρόβλημα με μολύνσεις έχει αυξήσει την ποσότητα του χλωρίου στο νερό.
    Όλοι εμείς που εργαζόμαστε στο μηχανοστάσιο με θερμοκρασία χώρου άνω των 40 βαθμών αντιμετωίζουμε πολλά δερματολογικά προβλήματα τόσο στο πρόσωπο όσο και στα μαλιά και στα χέρια.
    Ιδίως εγώ που είμαι και από την φύση μου ξηροδερμικός υποφέρω με χειρότερη στιγμή κάθε φορά που θα βρίσκομαι στο καράβι να εμφανίζω έκζεμα (μεγάλη κοκινίλα με κάψιμο στο δέρμα) στην περιοχή κάτω από τα μάτια και αριστερά και δεξιά από την μύτη.
    Απεχθάνομαι οτιδήποτε παρασκεύασμα του εμπορίου τα οποία είναι γεμάτα χημεία και που στην ουσία δεν βοηθούν ποτέ πραγματικά σε όποιο πρόβλημα αλλά απλά το κουκουλώνουν.
    Σας παρακαλώ λοιπόν εάν έχετε κάποια συνταγή για ξηρά δέρματα , που εκθέτονται σε νερό με μεγάλη περιεκτικότητα σε χλώριο ,αλλά και για περιβάλον εργασίας γεμάτο βρώμες και με υψηλή θερμοκρασία για τις παρακάτω χρήσεις .
    Σαπούνι ξυρίσματος, λοσιόν για μετά το ξύρισμα, κάποια κρέμα να την βάζω στα μαλιά (είμαι λάτρης της μακριάς κόμης ) για ενδυνάμωση και ενυδάτωση, μυκιτίαση ποδιών ή σκόνη για απολύμανση παπουτσιών μιας και φοράμε παπούτσια πάνω από 14 ώρες την ημέρα , τέλος και το βασικότερο μία κρέμα προσώπου ( να την χρησιμοποιοώ μία με δύο φορές την εβδομάδα ) για την αντιμετώπιση των περιστάσεων και καταστάσεων που ήδη ανέφερα.
    Σας χιλιοευχαριστώ για τον χρόνο σας ή και για τις συνταγές σας εάν ανταποκριθείτε.
    Φιλικούς χαιρετισμούς Σταμάτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Ξαναέφτιαξα cold cream, με e_wax αυτή την φορά και απογοητεύτηκα. Η κρέμα "έκοψε" :(
    Η αλήθεια είναι ότι δεν χρησιμοποιώ θερμόμετρο οπότε την προηγούμενη κρέμα την έφτιαξα στο περίπου από πλευράς θερμοκρασίας. Πιθανό τα μείγματα να ήταν κάτω από τους 37 θαθμούς...Λέτε να φταίει αυτό?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Να προτιμάς βότανα απο προσήλιο και ξηρό μέρος ,για να έχουν χαμηλό ποσοστό υγρασίας και περισσοτερο αιθέριο έλαιο .Τα βότανα που έχουν αναπτυχθεί με πολύ νερό είναι κατώτερης ποιότητας.Και Tipsycake βάλε το μείγμα (κομμένο) όπως είναι σε μπέν μαρί ,μόλις λιώσουν τα υλικά χτύπα το με πολύστροφο μίξερ (φραπέ π. χ.) και θα γίνει κανονικά γιατι τα υλικά θα είναι στην ίδια θερμοκρασία ;) . Ανορθόδοξο αλλά πρακτικό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ευχαριστώ για την συμβουλή George, θα την δοκιμάσω!
    Αγόρασα πάντως και θερμόμετρο μαγειρικής.....(ψηφιακό, ελπίζω να μην αποδειχτεί μούφα) για την επόμενη κρέμα που θα επιχειρήσω να φτιάξω....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. tipsy

    είναι σπάνιο να έχεις θέμα με το ewax, μάλλον η θερμοκρασία θα έφταιγε

    ======================
    george,
    ευχαριστούμε

    ==========================

    Ανώνυμε

    Ευχαριστως να σε βοηθήσω.
    Θα χρειαστεί να κάνεις όμως υπομονή καθώς είμαι υπερ-φορτωμένη από δουλειά από τη μια, και λείπω αρκετά συχνά εκτός απο την άλλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Σε ευχαριστώ πολύ.
    Έχω ακόμα δύο μήνες μπροστά μου μέχρι να τελειώσει η συμβασή μου στο Constellation κρουαζερόπλοιο.
    Περιμένω με ανυπομονησία τις συνταγές σας, διότι δεν βγαίνει τετράμηνο σε καράβι κάτω από τέτοιες συνθήκες εργασίας.
    Φιλικούς χαιρετισμούς Σταμάτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Σήμερα θα επιχειρήσω να φτιάξω ένα απλό βάλσαμο...μάλλον είναι πιο δύσκολο να αποτύχει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Πέτυχε! Θα το χρησιμοποιήσω στο σώμα μετά το μπάνιο. Στις οδηγίες γράφετε ότι η λιπαρή υφή μπορεί να περιοριστεί με προσθήκη corn flour ως 10%...με ποιόν τρόπο το προσθέτουμε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Καλημερα,
    τυχαια βρεθηκα στο μπλογκ σου
    και κολλησα. Στην...φιλαρεσκεια μου
    νομιζω αρεσει πολυ εδω!
    Να σου πω οτι σε εβαλα ηδη λινκ στο
    δικο μου.
    Γιατι το αστραφτερο δερμα ειναι
    δικαιωμα ολων μας!
    χι, χι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Γειά σας κορίτσια,

    Με ξεχάσατε !!!!!
    Φιλικά Σταμάτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. αρε πατριδα!!!! σε ειδα και αναστατωθηκα!!
    ειδικα η πρωτη φωτογραφια ειναι η θεα απο το χωριο μου....
    τα λογια ειναι περιτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Εκ-μανής που δεν το είχα δει νωρίτερα, το ανέβασα στο twitter! Αχ Μάνη μου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

την αρωματοάπόψή σας πλιζ :)